Succes door diversiteit

Succes door diversiteit

Bij Bosch worden de verstrekkende ervaring en culturele diversiteit van de medewerkers van het bedrijf gewaardeerd als bron van creativiteit en innovatie.

Bosch stelt meer dan 300.000 mensen tewerk die 200 verschillende culturen vertegenwoordigen op 300 locaties in circa 150 landen. Wel 30.000 onderzoekers en ontwikkelaars bevinden zich verspreid over 50 landen. Ongeveer 90 procent van de research-teams hebben een internationaal karakter. Dit betekent dat een goede samenwerking essentieel is, vooral omdat het leeuwendeel ervan virtueel wordt georganiseerd. Zelf binnen één locatie, zoals het Engineering Center in Abstatt bij Heilbronn, is het niet ongewoon om mensen van 30 verschillende nationaliteiten te tellen.

Bosch creëerde het “House of Orientation” om een gemeenschappelijke ontmoetingsplaats te bieden aan alle medewerkers, om ervoor te zorgen dat elk individu zich thuis voelt in het bedrijf, en om hen toe te laten om hun volledige potentieel te ontplooien. Het draagt ook de Bosch visie en waarden uit. In dit opzicht zijn de gedeelde fundamentele waarden even belangrijk voor de onderneming als de diversiteit waartoe Bosch zich heeft geëngageerd in zijn waardecode en door het diversiteitscharter van de Duitse federale overheid te ondertekenen. Voor Bosch zijn de regionale en culturele oorsprong van haar medewerkers, in combinatie met de individuele kwaliteiten, de essentiële bouwstenen voor wereldwijd succes.